יום שני, 6 בפברואר 2012

"דרכי המשמעות" ציורים וליטוגרפיות - יבגני סברדלוב

אנו שמחים להזמינכם לתערוכה חדשה שתיפתח בגלריה ב12.2.2010
התערוכה "דרכי המשמעות" של האמן יבגני סברדלוב מציגה ציורי שמן טריים בפורמטים גדולים, לצד ליטוגרפיות שנוצרו ע"י האמן בראשית שנות ה90 העבודות נוגעות בשנואים שאנו כחברה עוסקים בהם באותם האופנים כמו לפני 20 שנה

בין הליטוגרפיות מוצגים דיוקנאות, לצד סצנות המוניות שבהן ניתן לראשות אנשים בצורות מעוגלות
קצת לחוצים לפנים או לחוץ-,
הליטוגרפיות שמוצגות זו לצד זו בזוגות ובשלישיות לצד ציורי שמן סוריאליסטים של דמויות בגוונים שהם כמעט מונוכרומטיים, באים ליצור לנו, הצופים, שיתוף עם הרגשות הבסיסיים של  האמן

סברדלוב רוצה לחשוף לנו עולם של מחשבות שבו האדם הוא הגורם היחיד שמסוגל לשנות את סביבתו הן החברתית והן הטבעית
-בדימויים שנוצרו במכחולו של האמן ניתן לחוש את הבעייתיות שבה הוא רואה את היכולת שלנו להשפיע. עולם בו השימוש באמנות ובאמנים הפך לנפוץ מאי פעם לא רק לצרכים מסחריים(עיצוב וכדו') אלא גם בשימושים פוליטיים חברתיים.

השימוש במדיום הליטוגרפיה מזכיר לנו אמנים שיצרו גם כן הדפסים בנושאים חברתיים מובהקים כמו "אונורה דומיה"
וקייט קולביץ'-
השימוש ב"שיעתוק הטכני" - ליטוגרפיה , הדפס רשת, תחריט ובסופו של דבר גם הצילום - שינו במידה רבה את עולם האמנות באופן שבו מוצגת האמנות.
היכולת להציג את האמנות גם לקהל הרחב ולא רק לאליטה התרבותית , השימוש בטכניקה של השיעתוק משמש ככלי המבאר את הרקע האמנותי שממנו נוצרו העבודות.

בעולם הזה סברדלוב מנסה להתוות את מה שנראה בעינו כדיוקנו של הדור, לתאר את הפילוסופיה שלו, האסטטיקה והערכים- ולהעביר את התמונה של לעתיד.
     הדרך שבה יבחר האדם היא דרך שתשפיע גם על הדורות הבאים אחריו, בשאלות שהוא מעלה - מי אני? לאן פני? הם אלמותיות וקלאסיות באמנות, ובלתי פתירות.
זה מצריך מהאמן להיות בתנועה מתמדת בחיפוש אשר מטריד את מנוחתו ובאותה העת ממלא את עולמו משמעות .

התערוכה תוצג בגלריה בין התאריכים : 12.2.2012 ועד 12.3.2012
אוצר : דרור גרנביץ'
יח"צ לימור קליפא


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה